Menu główne
ConsoleCTI to przyjazny i wydajny system do obsługi masowego ruchu telefonicznego. Ze względu na swoje możliwości oprogramowanie ConsoleCTI znajdzie zastosowanie w dużych instytucjach z obsługą ruchu przez wielu konsultantów jednocześnie, centrach zarządzania, na stanowiskach dyspozytorskich i współczesnych sekretariatach. Współpracuje z hybrydową centralą Slican lub serwerem NCP.
ConsoleCTI ułatwia współpracę z telefonem systemowym, przez obsługę połączeń na ekranie monitora, na którym czytelnie i intuicyjnie wyświetlane są: stany numerów wewnetrznych, lista kontaktów, historia połączeń. Ekranowa klawiatura telefonu i książka telefoniczna wspomaga korzystanie z funkcjonalności linii i wykonywanie połączeń.
Podstawowym zadaniem realizowanym przez usługę jest grupowanie wielu połączeń ruchu przychodzącego lub wewnętrznego, na pojedynczy wirtualny numer w centrali, tzw. linię, o pewnej zaprogramowanej liczbie kanałów. Wszystkie połączenia mogą być jednocześnie obserwowane i obsługiwane przez wielu konsultantów. Każdy z nich ma możliwość podglądu numeru osoby dzwoniącej i wyboru, którego z klientów obsłużyć w pierwszej kolejności. Obsługiwane połączenie można tymczasowo zaparkować lub przekazać do realizacji przez inną osobę. W przypadku połączeń wychodzących, konsultanci mogą wykonywać połączenia przez zarezerwowaną linię, umożliwiając prezentowanie się jej numerem. Dzięki ukryciu numeru własnego unikają oddzwaniania klientów bezpośrednio na swój numer, połączenia zwrotne zostaną skierowane ponownie na numer linii.
Funkcjonalność
Aplikacja ConsoleCTI przeznaczona jest do wspomagania stanowisk telefonicznych, w zakresie:
obsługi dużej ilości połączeń przychodzących przez wielu konsultantów
rozdziału ruchu na grupy połączeń w sprawie różnych zagadnień
zestawiania połączeń wychodzących z prezentacją jednym numerem
wspomagania w czynnościach odbierania, parkowania i przekazywania połączeń
prezentacji stanów połączeń (ruch przychodzący, wychodzący, zawieszony)
informacji o godzinie połączenia, czasie trwania, osobie odbierającej, sposobie obsługi i rodzaju połączenia
prezentacji stanów telefonów wewnętrznych (wolny, zajęty, DND)
identyfikacji dzwoniącego
zarządzania połączeniami zaparkowanymi
przeglądania książki numerów wewnętrznych oraz książki publicznej w centrali
przeszukiwania historii połączeń
nagrywania i odsłuchu przeprowadzonych konsultacji
Program działa domyślnie w trybie pełnoekranowym, co nie pozwala na jednoczesne korzystanie z innych programów na jednym monitorze. Zalecane jest wykorzystanie drugiego monitora np.dotykowego, choć program sprawdza się również ze standardowym ekranem i obsługą "myszką".
Struktura i działanie
Aplikacja domyślnie otwiera się w trybie pełnoekranowym prezentując przyjazny i intuicyjny interface użytkownika składający się z dwóch paneli
W lewym panelu:
Wyświetlana jest nazwa użytkownika na niebieskim tle oraz trzy przyciski akcji (zielona słuchawka -
Prawy panel posiada 4 zakładki: Kontakty, Historia, Telefon, Książka:
1. Zakładka Kontakty
Umożliwia wyświetlanie kontaktów z książki telefonicznej. Do prawego panelu można przypiąć ważne dla uzytkownika grupy kontaktów w postaci "batonów". Każdą grupę można personalizować przesuwając myszką „baton” kontaktu w dowolne miejsce panelu, co pozwala na szybki dostęp do każdego kontaktu.
2. Zakładka Historia
Pozwala na wyświetlenie historii połączeń linii zaprogramowanych w telefonie systemowym, na który zalogowany jest program ConsoleCTI. Widoczne są wszystkie połączenia zapamiętane przez centralę. W każdej pozycji widoczny jest numer dzwoniącego i komentarz, data i czas realizacji połączenia, dodatkowe informacje typu numer wybrany lub osiągnięty oraz ikona wskazująca czy nagranie zostało nagrane.
3. Zakładka Telefon
Okno z klawiaturą numeryczną, które pozwala na wybranie numeru i wykonanie połączenia za pomocą ekranu dotykowego lub myszy komputerowej.
4. Zakładka Książka
Po lewej stronie okna widoczny jest panel Grupy, w którym znajduje się lista grup do jakich należą numery znajdujące się w książce telefonicznej. Użytkownik programu ConsoleCTI może dodawać, edytować i usuwać grupy. Jeżeli nie posiada on zdefiniowanych w centrali uprawnień do edycji książki publicznej wszelkie jego operacje na grupach będą dotyczyły jedynie prywatnej książki telefonicznej. W celu utworzenia nowej grupy należy zaznaczyć grupę wyższego rzędu, w której tworzona grupa ma się znaleźć i kliknąć w przycisk Dodaj. Wprowadzenie nazwy grupy i jej zatwierdzenie spowoduje dodanie nowej grupy w odpowiednim miejscu panelu po lewej stronie.
W panelu po prawej stronie okna, zatytułowanym Książka, widoczne są poszczególne kontakty. Kontakty widoczne w tym panelu zależą od zaznaczenia dokonanego w panelu po lewej stronie. Wśród kontaktów znajdują się numery wewnętrzne centrali, numery z publicznej książki telefonicznej oraz numery wpisane przez danego użytkownika do prywatnej książki telefonicznej. Można wyświetlić wszystkie kontakty lub należące do określonej grupy. Żeby kontakt dodać do ulubionych należy zaznaczyć gwiazdkę po jego prawej stronie.
Wymagania sprzętowe
Podstawowe składniki systemu.
Dowolna centrala hybrydowa Slican z fw 6.22 i wyższym lub serwer NCP
telefony systemowe Slican
aplikacja ConsoleCTI
licencja na aplikację
komputer z monitorem lub komputer typu Touchscreen
Uwaga! Aplikacja ConsoleCTI współpracuje z centralami wyposażonymi w firmware 6.22 lub wyższym
Wymagania minimalne komputera
W celu zainstalowania aplikacji SLICAN ConsoleCTI spełnione muszą zostać następujące wymagania minimalne:
Taktowanie komputera: > 1,8 GHz
Pamięć RAM komputera: minimum 2GB
Karta graficzna: zgodna z DirectX 9
System operacyjny: WindowsXP SP3 lub nowszy
Przeglądarka: Internet Explorer 8 lub nowsza
Dodatkowe oprogramowanie: Microsoft .NET Framework 4.0 lub nowszy
Na komputerze, który nie spełnia powyższych wymagań minimalnych możliwe jest zainstalowanie aplikacji, ale będzie ona działała wolno lub nie będzie w pełni funkcjonalna.
System jest licencjonowany na ilość stanowisk. Jedno stanowisko -